Ölands Radioamatörer har fått sin hundrade medlem

I lördags den 15 juni hände det. Under ”storloppisen” i Borgholm, där alla som ville fick ställa upp sina bord längs hela Storgatan. Åke/SM7NJD och undertecknad passade givetvis på tillfället att visa upp amatörradio i allmänhet och vårt krisradionät i synnerhet.

Det var skapligt väder och ett stort antal ölänningar och sommargäster stannade till och tog del av vårt budskap. Glädjande nog var det många som redan kände till oss och vår samhällsstödjande verksamhet och verkligen uppskattar det vi gör. Några t o m så mycket så de ville supporta oss utan att själva vara radioamatörer. Under dagen passerade vi därmed den magiska gränsen 100 medlemmar i vår lilla(?) förening.

Över etthundra medlemmar i SK7RN
Den hundrade medlemmen blev Rolf Johansson, Kastlösa. På bilden ovan skriver han in sig i vår loggbok under överinseende av Åke/NJD. På en bild nedan demonstrerar jag telegrafi för några intresserade ungdomar.

Det här gav mersmak och vi kommer säkert att göra om det.

73 och trevlig midsommar
SM7DMY/Göran